Ježci

Třídní učitelky
Mgr. Irena Ryplová
Denisa Futó
Charakteristika třídy
Třída Ježků je heterogenní a navštěvuje ji 20 dětí zpravidla od 3 do 6 - ti let. Bylo zapotřebí společně dohodnout a sjednotit pravidla třídy a důsledně dbát na jejich dodržování.
Třída Ježků je heterogenní a navštěvuje ji 20 dětí zpravidla od 3 do 6 - ti let. Bylo zapotřebí společně dohodnout a sjednotit pravidla třídy a důsledně dbát na jejich dodržování.
Třídní pravidla pro správné fungování třídy byla vytvořena ve spolupráci s dětmi. Pravidla máme vyvěšena ve třídě a podle potřeby si je připomínáme a povídáme si o nich.
Děti se zajímají o všechny typy činností – u chlapců převažují konstrukční činnosti, hry s auty a pohybové aktivity, dívky vyhledávají hry s panenkami, hry v kuchyňce nebo různé výtvarné činnosti. Mezi hlavní úkoly pro zvládnutí adaptace na nové prostředí patří postupné zvládání sebeobsluhy, hygienických návyků, respektování zásad společného soužití
Děti se zajímají o všechny typy činností – u chlapců převažují konstrukční činnosti, hry s auty a pohybové aktivity, dívky vyhledávají hry s panenkami, hry v kuchyňce nebo různé výtvarné činnosti. Mezi hlavní úkoly pro zvládnutí adaptace na nové prostředí patří postupné zvládání sebeobsluhy, hygienických návyků, respektování zásad společného soužití
s ostatními dětmi.
Náš školní vzdělávací program se jmenuje „ Se zvířátky v Podlesí, za každého počasí, hrajeme si spolu rádi, protože jsme kamarádi.“
Postupně, podle individuálních schopností i věku, se děti seznamují se základy různých technik kreslení a malování. Dále s výtvarnými činnostmi, hudbou, zpěvem s doprovodem
Náš školní vzdělávací program se jmenuje „ Se zvířátky v Podlesí, za každého počasí, hrajeme si spolu rádi, protože jsme kamarádi.“
Postupně, podle individuálních schopností i věku, se děti seznamují se základy různých technik kreslení a malování. Dále s výtvarnými činnostmi, hudbou, zpěvem s doprovodem
na hudební nástroje – kytara, piano. Také s novými pohybovými dovednostmi, základy mnoha sportů. Využíváme městskou halu na cvičení.
Učíme se nové básničky, písničky, pohádky, možnostmi jejich ztvárnění i reprodukce. Třída je vybavena didaktickými i smyslovými pomůckami, které často používáme. U dětí dbáme na vytváření a upevňování klíčových kompetencí pro další život dětí, jehož součástí je i další vzdělávání.
Ve třídě byly vytvořeny koutky označené obrázky, piktogramy pro komunikaci dětí s opožděným vývojem řeči a jiným k porozumění. K matematické pregramotnosti nám slouží
čísla, číselná řada s obrázky a různé číselné vkládačky. K rozvoji čtenářské pregramotnosti máme vyvěšenou abecedu, kostky s obrázky a písmeny, vkládačky písmen a magnetická
písmena malá x velká.
K emočnímu rozvoji využíváme komunikační karty s obrázky emocí, karty ctností a praporky se ctnostmi.
Jemnou motoriku rozvíjíme drobnými předměty, vkládačkami, prošíváme čísla a písmena. Na zdi máme domeček se zámky, který také slouží k rozvoji jemné motoriky.
Ponkový stůl slouží k výuce polytechnické výchovy. Máme zde opravdové nářadí i dřevěné, kladiva a různé zatloukací kolíčky.
Ve třídě u knihovny vznikl relaxační koutek. Slouží pro duševní i fyzický odpočinek dětí. Tento koutek je denně dětmi využíván.
Pro divadlo a dramatizaci máme ve třídě převlékací koutek. Děti mohou být tím, čím si vzpomenou. Mají možnost si obléknout několik kostýmu od princezny až po policii, kuchaře,
hasiče, či lékaře.
Obchod stojící vedle kuchyně slouží k rozvoji finanční gramotnosti. Je zde kasa, váha. Děti si zde hrají na prodavače a pracují s herními penězi a zkouší různé životní situaceUčíme se nové básničky, písničky, pohádky, možnostmi jejich ztvárnění i reprodukce. Třída je vybavena didaktickými i smyslovými pomůckami, které často používáme. U dětí dbáme na vytváření a upevňování klíčových kompetencí pro další život dětí, jehož součástí je i další vzdělávání.
Ve třídě byly vytvořeny koutky označené obrázky, piktogramy pro komunikaci dětí s opožděným vývojem řeči a jiným k porozumění. K matematické pregramotnosti nám slouží
čísla, číselná řada s obrázky a různé číselné vkládačky. K rozvoji čtenářské pregramotnosti máme vyvěšenou abecedu, kostky s obrázky a písmeny, vkládačky písmen a magnetická
písmena malá x velká.
K emočnímu rozvoji využíváme komunikační karty s obrázky emocí, karty ctností a praporky se ctnostmi.
Jemnou motoriku rozvíjíme drobnými předměty, vkládačkami, prošíváme čísla a písmena. Na zdi máme domeček se zámky, který také slouží k rozvoji jemné motoriky.
Ponkový stůl slouží k výuce polytechnické výchovy. Máme zde opravdové nářadí i dřevěné, kladiva a různé zatloukací kolíčky.
Ve třídě u knihovny vznikl relaxační koutek. Slouží pro duševní i fyzický odpočinek dětí. Tento koutek je denně dětmi využíván.
Pro divadlo a dramatizaci máme ve třídě převlékací koutek. Děti mohou být tím, čím si vzpomenou. Mají možnost si obléknout několik kostýmu od princezny až po policii, kuchaře,
hasiče, či lékaře.
z běžného života.
Nově ve třídě máma i dataprojektor s propojením s PC, nebo propojení PC s televizí. Slouží k rozvoji digitálních technologií, kde máme pěkné programy k rozvoji smyslů, apod.
U terasy na zahradě se nachází ovocná zahrada. Zde mají děti možnost pečování o zahradu, sázení bylinek, zalévání květin. Děti si mohou v létě vyrostlé plody s paní učitelkou
Nově ve třídě máma i dataprojektor s propojením s PC, nebo propojení PC s televizí. Slouží k rozvoji digitálních technologií, kde máme pěkné programy k rozvoji smyslů, apod.
U terasy na zahradě se nachází ovocná zahrada. Zde mají děti možnost pečování o zahradu, sázení bylinek, zalévání květin. Děti si mohou v létě vyrostlé plody s paní učitelkou
otrhat a sníst.
Integrované bloky
- Dráček papíráček
- První vločka
- Sněženka už vykukuje
- Z vody do vody
- Chci to vědět
Třídní vzdělávací program třídy Ježečci

Třídní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání třídy Ježečci vychází z požadavků RVP PV (Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání) a je v souladu s ŠVP (Školní vzdělávací program) MŠ Hodkovicenad Mohelkou, -„Rok v mateřské škole“.
Cílem TVP PV je rozvíjet děti ve všech oblastech vzdělávání tak, aby na konci předškolního vzdělávání byly jedinečnými a relativně samostatnými osobnostmi, schopnými zvládat, pokud možno samostatně, takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny.
Budeme se snažit vést děti k učení a poznávání ve všech oblastech vzdělávání, na které budeme navazovat. Snahou bude děti vést k vnitřní motivaci, k uvědomění si smysluplnosti činností, které vykonávají, uvědomění si potřeby být aktivní a podílet se na rozhodnutích, které se jich týkají. Za svá rozhodnutí umět nést následky a to jak negativní tak i pozitivní. Respektovat individualitu dítěte a podporovat respektování přirozené autority vychovatele dítětem. Podporovat celkový rozvoj dítěte ve všech oblastech vzdělávání.
K dosažení plnění TVP PV budeme využívat denní pohybové hry, zdravotní cvičení, relaxační metody, taneční průpravu a hudební výchovu, zpěv a instrumentální činnosti, kreslení, malování, modelování a další výtvarné a pracovní činnosti, četbu, vyprávění, dramatizaci, poslech, samostatný mluvní projev dětí, zlepšovat komunikační dovednosti, podporovat experimentování a celkově využívat formy prožitkového učení. Podporovat prosociální cítění ve třídě a snažit se ve třídě vytvářet motivující prostředí pro úspěšný rozvoj dětí.
Ústřední činností dětí zůstává hra, která děti provází celý den, prolíná se všemi činnostmi a je jí věnována mimořádná pozornost.
TVP PV třídy Ježečků je sestaven tak, aby bylo možné pružně reagovat na skupinové i individuální potřeby a dovednosti dětí dle jejich věku a zájmu.
TVP PV Ježečci
2021/2022
Sněženka už vykukuje
- 16. - 20. 5. 2022
32. Motýlí louka.pdf
- 9. - 13. 5. 2021
31. Domácí zvířata a jejich mláďata.pdf
- 2. - 6. 5. 2022
30. Moje tělo a zdraví.pdf
- 25. - 29. 4. 2022
29. Čarodějnice.pdf
- 11. - 22. 4. 2022
28. Velikonoce.pdf
- 4. - 8. 4. 2022
27. Doprava a bezpečnost.pdf
- 28. 3. - 1. 4. 2022
26. Řemesla a povolání.pdf
- 21. - 25. 3. 2022
25. Jaro a vynášení Morany.pdf
- 14. - 18. 3. 2022
24. Jaro.pdf
Chci to vědět
- 7. - 11. 3. 2022
23. Cesta kolem světa.pdf
První vločka
- 28. 2. - 4. 3. 2022
My jsme malí muzikanti.pdf
- 21. - 25.2. 2022
21. Masopust.pdf
- 7. - 18. 2. 2022
20. Pravidla slušného chování.pdf
- 31. 1. - 4. 2. 2022
19. Cesta za pohádkou.pdf
- 24. - 28. 1. 2022
18. Zvířátka v zimě.pdf
- 17. - 21. 1. 2022
17. Voda a mráz.pdf
- 10. - 14. 1. 2022
16. Sportujeme na sněhu.pdf
- 3. - 7. 1. 2022
15. Tři králové.pdf
- 6. 12. - 22. 12. 2021
14. Advent - od Adventu do Vánoc.pdf
- 29. 11. - 3. 12. 2021
13. Advent - Sv. Babora a Mikuláš.pdf
Dráček papíráček
- 22. - 26. 11. 2021
12. Počasí.pdf
- 15. - 19. 11. 2021
11. Co si vezmu na sebe.pdf
- 8. - 12. 11. 2021
10. Svatý Martin.pdf
- 1. - 5. 11. 2021
9. Lesní zvířata.pdf
- 25. - 29. 10. 2021
8. Dušičky - Halloween.pdf
- 18. - 22. 10. 2021
Ptáci.pdf
- 11. - 15. 10. 2021
6. Příroda a les na podzim - plody podzimu.pdf
- 4. - 8. 10. 2021
5. Práce na poli a na zahradě.pdf
- 27. 9. - 1. 10. 2021
4. Košík plný vitamínů.pdf
- 20. - 24. 9. 2021
3. Město, kde bydlím.pdf
- 13. - 17. 9. 2021
Moje rodina.pdf
2020/2021
Z vody do vody
- 21. – 25. 6. 2021
35. Exotická zvířata – ZOO
- 14. – 18. 6. 2021
Brouci a hmyz
- 31. 5. – 11. 6. 2021
34. Voda a vodní svět
Sněženka už vykukuje
- 24. – 28. 5. 2021
33. Domácí mazlíčci
- 17. – 21. 5. 2021
32. Lidské tělo, zdraví, nemoci
- 10. – 14. 5. 2021
Květiny a bylinky na zahradě,
14. Grafomotorika – snecek,
13. Grafomotorika – ptacci
- 3. – 7. 5. 2021
Květiny a bylinky na zahradě
- 26. – 30. 4. 2021
29. Čarodějnice, Filipojakubská noc
- 19. – 23. 4. 2021
28.Den země, třídíme odpad
- 12. – 16. 4. 2021
Pravidla slušného chování
- 6. – 9. 4. 2021
Doprava a bezpečnost
- 22. – 1. 4. 2021
Velikonoční svátky (1),
Velikonoce – Pašijový týden
- 15. – 19. 3. 2021
24. Domácí zvířata, mláďata, užitek
- 8. – 12. 3. 2021
Jaro a první jarní květiny
- 1. – 5. 3. 2021
22. Řemesla a povolání
První vločka
- 22. – 26. 2. 2021
Masopust
- 8. – 19. 2. 2021
20. My jsme malí muzikanti
- 1. – 5. 2. 2021
19. Cesta za pohádkou
- 25. – 29. 1. 2021
18. Zvířátka v zimě
- 18. – 22. 1. 2021
17. Voda, led a mráz
- 11. – 15. 1. 2021
16. Sportujeme na sněhu
- 4. – 8. 1. 2021
15. Tři králové
- 7. – 22. 12. 2020
14. Advent a příprava na Vánoce
- 30. 11. – 4. 12. 2020
13. Sv. Barbora a Mikuláš
Dráček papíráček
- 23. – 27. 11. 2020
12. Co si vezmu na sebe
- 16. – 20. 11. 2020
11. Draci
- 9. – 13. 11. 2020
10. Svatý Martin
- 26. 10. – 6. 11. 2020
9. Lesní zvířata
- 19. – 23. 10. 2020
8.Ptáci
- 12. – 16. 10. 2020
7. Podzimní plody
- 5. – 9. 10. 2020
6. Počasí
- 28. 9. – 2. 10. 2020
5. Práce na zahradě a na poli
- 21. – 25. 9. 2020
4.Ovoce a zelenina
- 14. – 18. 9. 2020
3. Město kde žiju
- 7. – 11. 9. 2020
2 Moje rodina
- 1. – 4. 9. 2020
Máme nové kamarády,
když jsi kamarád
2019-2020
Motyli_louka__projekt_
Lidske_telo
- 20. – 24. 4. 2020 –
priprava 20.4,
basnicky,
Doprava,
kdo co dela,
najdi dve stejne znacky,
omalovanka k pisnicce,
omalovanky,
pracovni-listy-04 (1),
spoj znacku s tvarem
- 14. – 17. 4. 2020 –
Mladata na jare
- 6. 4. – 10. 4. 2020 –
Velikonoce – Pasijovy tyden
- 30. 3. – 3. 4. 2020
Velikonoce,
jaro-beranek
Vytvořeno 29.6.2021 0:43:58 | přečteno 1323x | myjj